Травень 23, 2019
МедиаБизнес
Користувач
Пароль
 
ТБПресаРадіоЗовнішня рекламаКіноDigitalAmbient
НОВОСТИ

Українська версія працює в режимі архіву. Про відновлення роботи української версії МедіаБізнесу буде повідомлено додатково

Червень 30, 2008

Олександр Гороховський: «Медійній агенції вже недосить обмежуватися медіа»

Поделиться: Facebook Twitter LiveJournal
Надрукувати

Директор і співвласник РА АІТІ Олександр Гороховський розповів «МедіаБізнесу» про те, коли і на яких умовах міжнародна група Carat купить агенцію. У найближчому майбутньому, на його погляд, прихід інших великих рекламно-комунікаційних холдингів малоймовірний.
П. Гороховський також поділився своїм баченням останніх тенденцій на ринку і визначив напрями, які посилюватиме його агенція у зв'язку з цими явищами. 

- АІТІ є афіліатом групи Carat. Коли Carat увійде до структури власності агенції?
- Процес перемов триває. Є низка правил, за якими Carat, а точніше його материнська структура - комунікаційна група Aegis Media - купує агенції. А в нас, власників АІТІ, є умови, на яких ми готові вийти зі складу акціонерів. Однак зараз ще не час. Нам треба привести внутрішню структуру у відповідність із європейськими стандартами Carat і остаточно визначити параметри угоди.
- Яким вимогам групи Carat ви поки що не відповідаєте?
- Ідеться не про невідповідність. Це нюанси, тактичні речі. Наприклад, фінансова та управлінська звітність, терміни її подання, рівень прогнозування і т. ін. Ми працюємо на підставі одних форм, а Carat зараз впроваджує нові, нам потрібно до них адаптуватися. АІТІ імплементує всі нові вимоги, це питання найближчих двох-трьох місяців.
- На яких умовах мережа увійде до складу акціонерів? І в яку суму ви оцінюєте свою компанію?
- Щодо суми не хотілось би називати навіть порядок цифр. Що стосується умов, то Aegis зазвичай не купує якусь частку. Вони прагнуть стати 100%-ми власниками бізнесу. В Україні подібна практика не дуже поширена. Світові мережі тут присутні або у вигляді якогось партнерства з локальними агенціями, або в паритеті з українським немережевим бізнесом, або через афіляцію.
- Багато інших угод зі світовими мережами зривалися через фінансові розходження продавців і покупців. Про що це свідчить - ми себе переоцінюємо чи нас недооцінюють?
- Скоріше, друге, але тут треба розбиратися в кожному окремому випадку. Досить часто власники українських агенцій, отримавши чиюсь вивіску, більше не турбувалися про нарощування кількості хороших локальних клієнтів. А для великих мереж це важлива складова оцінки бізнесу. В АІТІ співвідношення локальних і мережевих клієнтів зараз становить приблизно 60\40. Крім того, за рахунок нового локального бізнесу ми ростемо набагато швидше, ніж це робить медіа ринок України.
- Чим займетеся після продажу агенції?
- Перші роки продовжуватиму керувати бізнесом. А потім відпочину. Мені зараз 40 років, і я сподіваюся заробити досить грошей, аби дозволити собі зайнятися родиною, коли мені буде 55.
- Що дала АІТІ афіляція з Carat?
- Перш за все - доступ до технологій і світового досвіду, котрий є в мережі. Раніше ми їздили на майстер-класи до Лондона, Відня чи Москви, а зараз пани зі світовим ім'ям приїжджають до України. Зокрема, нещодавно ми запрошували директора з інновацій Aegis Media Руперта Мілінґтона. Його підхід до комунікаційного планування ми вже почали застосовувати. Не менш суттєвий бонус - клієнтська база групи. Зараз в Україні ми працюємо з Philips, Lactalis, Adidas, JTI, SCA і низкою інших клієнтів.
- Яких нових клієнтів плануєте отримати найближчим часом?
- До розвитку нового бізнесу ми підходимо системно: визначаємо найбільш важливі та перспективні категорії, в яких у нас поки немає клієнтів. Припускаємо, що до кінця року тендер з вибору медіа агенції проведе Beiersdorf (косметичні бренди Florena, Nivea). Ми, як агенція, котра представляє інтереси Carat, ставимо собі за мету рано чи пізно працювати з цією компанією: Carat працює з Beiersdorf у понад 20 країнах.
- Гендиректор РА MediaExpert (працює з Beiersdorf в Україні, – МБ) Тетяна Попова нещодавно сказала, що не бачить причин для того, аби цей клієнт проводив тендер…
- Carat є основною агенцією для Beiersdorf. Представники групи Havas (до якої входить MediaExpert, - МБ) працюють із цим клієнтом тільки в Україні та Іспанії. Тетяна Попова пояснила свою думку тим, що 30% Aegis з недавноього часу належить власнику Havas Венсану Боллоре. Але це в жодному разі не означає, що Aegis тепер буде ділитися клієнтами з французькою групою. Венсан Боллоре - власник величезної кількості різних бізнесів: медіа в його портфелі займає досить незначну частку. Тому володіння групою Боллоре 29,85% Aegis жодним чином не свідчить про те, що Aegis і Havas входять до однієї групи. До того ж, перемога в Іспанії та Україні ще не робить Beiersdorf мережевим клієнтом Havas. Для порівняння, за правилами Carat для оголошення клієнта мережевим треба працювати з ним не менше ніж на 5 ринках. Так що не бачу жодних перешкод для оголошення тендера і нашої в ньому участі, хоча вирішувати, безумовно, клієнту, а не нам.
- Які інші мережі можуть зайти в Україну?
- Усі медіа-компанії з ТОП-12 присутні тут у повному складі. Усі, хто хотів, уже прийшли. З великих мереж хіба що японські агенції ще повноцінно не представлені. Але прийдуть вони чи ні - питання спірне: я не бачу великого успіху з їхнього боку у розумінні європейського та американського ринків. Питання також у тому, що більшість світових агенцій присутні в Україні у вигляді партнерства з локальними компаніями - у частці з українським або російським, не мережевим бізнесом. Світові мережеві агенції бояться ризиків, що в Україні досі дуже високі. Ринок не настільки розвинутий, аби можна було працювати на ньому самостійно. Їм важливіше зосередитися на розвинутих ринках, чим витрачати свій ресурс на нас, тому вони передоручають управління місцевим партнерам.
- Які останні тенденції ринку ви можете відзначити?
- Якщо говорити про обсяги ринку, то скорочення споживчого кредитування може призвести до падіння обсягу продажів автомобілів, побутової техніки, електроніки та всього, що купується у кредит. А це може потягнути за собою урізання маркетингових бюджетів виробників цієї групи товарів. Ми працюємо переважно з виробниками товарів FMCG, тому нас це все ще не зачепило. Що стосується структури ринку, то, мабуть, я не буду першим, хто скаже, що ринок Інтернет реклами матиме найвищі темпи росту. 2007 р. обсяг реклами в Інтернет в обігу нашої агенції зріс на 800% (порівняно з 2006 р.), цього року - на на 500% (порівняно з 2007 р.). Але роздробленість бізнесу, котра зараз є в цьому сегменті, суттєво заважає розвитку реклами в Мережі. Потрібно консолідувати продажі реклами та збільшити проникнення до регіонів (зараз понад 50% користувачів - мешканці Києва), і тоді Інтернет справді посяде належне місце. Жодне інше медіа не ростиме аналогічними темпами. Хіба що мобільний маркетинг. Але його час прийде згодом.
- Чи планується якась реструктуризація у вашій агенції, якісь зміни?
- Так, це стосується підходів до планування. Медійній агенції вже недосить обмежуватися медіа, старі методи працюють уже не так ефективно. За ті самі гроші, але іншими способами можна сказати більше, ніж стандартними формами. Не обов'язково при цьому бути креативною агенцією. Досить лише подивитися на задачу під іншим кутом і знайти нестандартний, але при цьому якісний метод комунікації. Наприклад, спонсорство зараз не обмежується продакт плейсментом і заставками. Створюються проекти, в які бренд органічно інтегрується. Вплив такої комунікації набагато вищий за вплив стандартної реклами.
Але не в усіх агенцій з ТОП-10 є ресурс, який дозволяє розробляти подібні речі. Ми вже створили собі такий підрозділ і посилюємо його людьми. Сподіваємося, що наші рухи в цьому напрямі помітять клієнти.

Медіа-агенцію повного циклу АІТІ створено 1993 року. За підсумками 2007 р. АІТІ розділила 4-6 місця в рейтингу ТОП-15 медіа-агенцій України з оціночним білінгом $55-60 млн (за даними Всеукраїнської рекламної коаліції). З 2003 року АІТІ представляє інтереси міжнародної медіа-агенції Carat в Україні.
Міжнародну медіа-агенцію Carat створено 1968. Одна з перших спеціалізованих медіа-агенцій у світі. Зараз агенція Carat представлена у 82 країнах світу. Разом з Vizeum, Posterscope та Isobar утворює медіа комунікаційну групу Aegis Media, котра посідає перше місце за обігами серед медіа-груп у Європі і 4 місце у світі.

Евгения Продаева


Додати коментар

:D:lol::-);-)8):-|:-*:oops::sad::cry::o:-?:-x:eek::zzz:P:roll::sigh:
Жирний Курсив Посилання Цитата


Захисний код
Оновити








Rambler's Top100 Якщо Ви помітили помилку, будь ласка, виділіть її й натисніть Ctrl+Enter