Червень 18, 2019
МедиаБизнес
Користувач
Пароль
 
ТБПресаРадіоЗовнішня рекламаКіноDigitalAmbient
НОВОСТИ
Головна  /  Рубрики

Українська версія працює в режимі архіву. Про відновлення роботи української версії МедіаБізнесу буде повідомлено додатково

Жовтень 10, 2008

Рекламний ринок отримав допомогу згори

Поделиться: Facebook Twitter LiveJournal
Надрукувати

У зв'язку з рішенням Президента про розпуск Верховної Ради і призначенням дати нових виборів рекламний ринок України має змогу заробити додатково $70-90 млн. Однак на відміну від минулого року, коли з $90 млн, витрачених на виборчу кампанію, близько $70 млн. заробили телеканали, цього року виграють оператори зовнішньої реклами.

У середу Віктор Ющенко підписав указ про дострокове припинення повноважень Верховної Ради шостого скликання та призначення позачергових виборів на 7 грудня цього року. Отже, у політичних сил є майже 2 місяці на проведення своїх рекламних кампаній. Минулого року з $90 млн., витрачених на всю кампанію, близько $70 млн. отримало телебачення, а зовнішній рекламі перепало близько $15 млн. Цього року, за прогнозами директора дослідницької компанії Cortex Андрія Колесника, зовнішня реклама і телебачення зароблять порівну, залишивши пресі, радіо й Інтернет усього кілька мільйонів. «На відміну від минулих виборів, цього року у партій не було часу на підготовку, а власне на рекламну кампанію залишається усього півтора місяці. Тому бюджет усієї кампанії буде дещо меншим за такий минулого року, але на цьому виграє зовнішня реклама – з усіх рекламних каналів вона найбільш оперативна. Гадаю, що ій дістанеться приблизно стільки само, скільки і телебаченню», - каже п. Колесник. Згідно з прогнозом Всеукраїнської рекламної коаліції, обсяг рекламно-комунікаційного ринку України 2008 року становитиме $2,305 млрд.

Оператори зовнішньої реклами кажуть, що на політичній кампанії зароблять близько 30% річного доходу, а заробіток дрібних операторів зовнішньої реклами може становити половину річного доходу компанії. За словами медіа-баєра «Перехід аутдор» Максима Карімова, ціни на політичну рекламу у 2-3 рази вищі, ніж на звичайну. «Якщо сітілайт у центрі міста коштує $600, то під політику буде коштувати як мінімум $1200, а то й $1500, - каже п. Карімов. – Крім того, враховується інфляція, але деякі розумні компанії не підвищують розцінки, а лише перераховують курс долара з 5,0 на 5,8».

Для ринку зовнішньої реклами політична активність має і негативні аспекти. Дефіцит площин спровокує хвилю незаконних установлень рекламних носіїв. «Багато операторів зовнішньої реклами вже мають контракти з великими замовниками до кінця року та не підуть на розрив відносин із постійними клієнтами, а заповнення парку конструкцій зараз становить 80-96%, - пояснює голова координаційної ради Спілки підприємств зовнішньої реклами Богдан Дубовик. - Дефіцит площин і прибутковість бізнесу змусять чиновників створювати свої компанії, котрі будуть незаконно встановлювати дешеві конструкції де прийдеться. Лише у Києві з'являться сотні незаконних конструкцій. Зазвичай це створює нам купу проблем та підриває ціни на ринку».

Для ринку Інтернет-реклами вибори також стануть непоганим бонусом. «На більшості популярних Інтернет-ресурсів націнка на політичну рекламу становить 50%. Деякі сайти не надають знижки на такі розміщення, зрештою отримуючи дохід більший за очікуваний», - каже маркетинг-менеджер Інтернет-агенції Ми-6 Андрій Гаркавлюк. Для радіо вибори стануть непоганим шансом заробити недоотримані цього року кошти. «Для радіо цей рік був невдалим. Вони практично всі недоотримали коштів через урізання бюджетів мобільними операторами, а вибори можуть частково виправити цю ситуацію», - каже п. Колесник.  

На відміну від операторів зовнішньої реклами, канали поки не розрахували, як зароблятимуть на політичній рекламі. Генеральний директор телеканалу «ТЕТ» Григорій Тичина повідомив, що поки не готовий назвати цифру, на скільки зросте ціна на політичну рекламу. «Ми будемо це прораховувати. Справа у тому, що змінюється політична ситуація, а разом із нею змінюється ринок. Ми будемо дивитися на бюджети, якими оперують політичні сили, та відповідно до цього встановлювати ціни на рекламу», - пояснив п. Тичина.
Спікер Комітету виборців України Олександр Черненко певен, що половину рекламних бюджетів, спрямованих на телебачення, буде витрачено на «джинсу». «Кампанія буде жорстокою і брудною. Це було чітко видно на виборах київського мера. Для того, аби Литвин, Янукович або Луценко, або хтось іще став гостем новин у прайм-тайм на одному з великих телеканалів, потрібно буде занести каналу кілька сотень тисяч доларів у валізі. За тиждень до виборів ці розцінки сягнуть півмільйона», - прогнозує п. Черненко. За його словами, на оплату замовних програм на провідних телеканалах буде витрачено до $10 млн, а загалом на купівлю «джинси» у ЗМІ піде 20-30% бюджету виборчої кампанії.



Додати коментар

:D:lol::-);-)8):-|:-*:oops::sad::cry::o:-?:-x:eek::zzz:P:roll::sigh:
Жирний Курсив Посилання Цитата


Захисний код
Оновити








Rambler's Top100 Если Вы заметили ошибку, пожалуйста, выделите ее и нажмите Ctrl+Enter