Червень 19, 2019
МедиаБизнес
Користувач
Пароль
 
ТБПресаРадіоЗовнішня рекламаКіноDigitalAmbient
НОВОСТИ
Головна  /  Рубрики

Українська версія працює в режимі архіву. Про відновлення роботи української версії МедіаБізнесу буде повідомлено додатково

Грудень 12, 2008

Рекламні видатки в 2009 році скоротяться мінімум на 10%

Поделиться: Facebook Twitter LiveJournal
Надрукувати

Незважаючи на те, що більшість компаній досі не затвердили свої рекламні бюджети на 2009 рік, для учасників ринку вже очевидно -  наступного року видатки на рекламу скоротяться, як мінімум, на 10%. Телебачення, на думку представників компаній,  постраждає в цій ситуації найменше серед інших рекламних каналів.

Директор рекламного агентства МediaVest Вікторія Чернегова зазначає, що більшість клієнтів її компанії ще не затвердили бюджети на 2009 рік, проте вже зараз зрозуміло, що витрати на рекламу наступного року будуть меншими, ніж цього. «Поки є попередні бюджети на перші два місяці наступного року, та ці бюджети дуже скорочені, більш ніж на 5%», - говорить пані Чернегова.

Керівний партнер рекламного агентства MediaExpert Тетяна Попова заявляє, що найбільші клієнти її компанії в 2009 році зменшать свої рекламні бюджети на 50% в доларах і до 10% в гривнях.

Керівник відділу корпоративного маркетингу найбільшого рекламодавця на телебаченні - компанії Procter&Gamble Ольга Козирева розповіла, що її компанія затвердила декілька варіантів бюджету наступного року. «Ми кожного місяця переглядаємо результати наших продажів і рухаємось від одного сценарію до іншого. На жаль, показники, які ми бачимо зараз, свідчать про падіння темпів зростання наших продажів, тому змушені будемо скорочувати рекламний бюджет. В кращому разі, якщо рахувати в гривні, рекламний бюджет 2009 року буде на 20% меншим, ніж в 2008 році. У гіршому - мінус 50%», - говорить пані Козирева.

На думку Вікторії Чернегової, скорочення рекламних бюджетів менш за все відіб'ється на телебаченні. «З урахуванням падіння гривні та скорочення бюджетів, єдиним каналом, на який в рекламодавців вистарчить грошей, – буде телевізор. Я не чула, щоб у першому кварталі хтось планував розміщувати рекламу десь, окрім телебачення. У першому кварталі особливо важко буде зовнішній рекламі – в темну пору року привабливість цього каналу знижується», - зазначає пані Чернегова.

«Ми передбачаємо,що скорочення рекламних бюджетів торкнеться різних каналів по-різному. Швидше за все, прінт, зовнішня реклама, радіо та інтернет, постраждають більше, ніж телебачення, оскільки їм поки що не зрівнялись з ТБ в масштабі аудиторії та ціновій ефективності в Україні», - говорить пані Козирева. Проте, вона відзначає, що раніше приріст бюджету на телебаченні відбувався за рахунок розвитку нових категорій рекламодавців: автомобілі, побутова техніка, фінансовий сектор. Зараз ці категорії страждають більш за все й, найвірогідніше максимально скоротять витрати наступного року.

З нею погоджується Тетяна Попова. «Преса, зовнішня реклама та радіо дуже постраждають. Річ у тому, що СРТ (плата за тисячу показів) на телебаченні набагато нижча, ніж на інших рекламних носіях. Відповідно, рекламодавці зосереджуватимуться на ефективніших каналах, - говорить пані Попова. - Один наш клієнт взагалі відмовляється публікуватись в пресі, якщо видання не знизять ціни, які вони додумались підняти цього року».

«Телебачення має більше шансів у боротьбі за рекламні бюджети наступного року. Згідно з нашими спостереженнями, під час кризи рекламодавці ставлять на перше місце традиційні та легкозмінні носії», - говорить Директор АITI Олександр Гороховський.

Однією з основних причин, через яку рекламодавці поки не затвердили свої бюджети на 2009 рік, - учасники ринку не домовилися, в якій валюті встановлюватимуться ціни на рекламу. «Ми вже декілька років пропонуємо продавцям перейти на гривневий прайс-лист. Наші клієнти розраховуються з нами в національній валюті, більшість витрат з боку продавців реклами також закладаються в бюджет в гривні. Хоча б вже через це для нас мудріше спілкуватися та планувати кампанії в гривні. Дуже сподіваюсь, що телеканали та сейлз-хауси приймуть правильне рішення. Варіант збереження доларових цін ми навіть не розглядаємо», - говорить пані Козирева. За словами Олександра Гороховського, ті клієнти, які визначилися з бюджетом на наступний рік, бюджетуются в гривні.

В свою чергу, медіа не погоджуються на гривневі прайси. За словами виконавчого директора Всеукраїнської рекламної коаліції Максима Лазебника, телеканали та сейлз-хауси не проти гривневих прайсів тільки в тому випадку, якщо реклама буде проплачена відразу ж. Інакше сейлз-хауси не зможуть гарантувати фіксовану ціну.



Додати коментар

:D:lol::-);-)8):-|:-*:oops::sad::cry::o:-?:-x:eek::zzz:P:roll::sigh:
Жирний Курсив Посилання Цитата


Захисний код
Оновити








Rambler's Top100 Если Вы заметили ошибку, пожалуйста, выделите ее и нажмите Ctrl+Enter